28. september 2013

Valgest fliisist hommikumantel


Nii, see nädal on olnud tegus! Kuna olen oma uuest õmblusmasinast endiselt vaimustuses, siis on soov katsetada erinevaid võimalusi suurem, kui selleks olemasolev aeg! Tiburulli uneajal tuleb ju hakkama saada ka kõige muuga, mis parasjagu tegemist vajab, kuigi ta on väga tubli ja saame koos enamus toimetusi tehtud. See talle aga väga ei meeldi, kui ma ennast midagi tegema (loe: õmblema) "unustan". :)

Igatahes, viimane kord HUMANA 1-euro-päevadel jäi mulle silma üks lumivalge fliisist riidetükk, millest keegi oli midagi suurt ja ümmargust välja lõiganud. Vaatasin seda ja mõtlesin, et ehk saab seda kuidagi mänguasjade õmblemisel ära kasutada ja nii ma selle ära ostsin. Kuna mänguasjad on alles mõttetasandil ja nende õmblemine veel edenema pole hakanud, siis jõudsin ringiga hoopis tagasi hommikumantli juurde, mis mul on pikemat aega juba Tiburulli jaoks mõttes olnud (talv ju läheneb hoogsal sammul, prrrr). Alguses tahtsin seda osta, aga kuna ma pole suurem asi shoppaja, siis ei olnud ma veel ühtegi leidnud, mis oleks meeldinud.  Otsisin hoopis riiulist välja kirjastuse Wild Frog välja antud Emma Hardy raamatu "Õmble lapsele".




Soetasin selle raamatu juba Tiburulli ootamise ajal ja sirvisin seda väga sageli ning mõtlesin, et "kohe" hakkan õmblema. Vahepeal möödus siiski aasta ja rohkem ka. :) Nüüd oli siis põhjust ka päriselt midagi sealsete  väga lihtsate juhendite järgi õmmelda. Raamatu juhendid algavad enamuses 2-3aastastele lastele mõeldud suurustega. Algselt oli mul plaanis lõiget vähendada, kuid siis mõtlesin, et paksu hommikumantlit ju päris aasta läbi ei kanna, niisiis ongi hea, kui see on veidi suurem ja saab kasutada mitu aastat. Peale lõike mahavõtmist sobitasin seda  fliisile ja selgus, et sellest jagubki, kui seljaosa kahest tükist kokku õmblen.



Lõige nägi ette ka voodrit, niisiis tuhlasin veel oma varudes ja otsustasin oranzi ja lillelise kanga kasuks, millest viimast ei suutnud ma kord Abakhani jätta ning esimese (õigemini üsna mitu oranzi, sinist ja roosat kangatükki) olin ostnud osta.ee kaudu. Lillelisest said tehtud ka aplikatsioonid. Minu meelest on laste riided vahvad, kui need on õmmeldud kas värvilisest/kirjust kangast või neile on lisatud midagi lõbusat.



Seekord suutsin jääda enam-vähem õpetuse piiridesse ja ka üheksa korda mõõda, üks kord lõika toimis peaaegu. Aga mitte päris... :) Igatahes peale mõningat mõõtmist, lõikamist ja õmblemist ning veelkord lõikamist ja õmblemist, rippus mul lambikupli küljes kaks hommikumantlit meenutavat riidetükki.

Juhend nägi ette, et need tuleb paremad pooled vastastikku üksteise sisse panna ja kokku õmmelda ning seejärel parempidi keerata nurka jäetud avause kaudu. Polnud esialgu küll kindel, et kõik see nii ka toimib. Enda õnneks avastasin, et mõlemad tükid olid täpselt õige suurusega (algaja puhul võib ju ikka juhtuda, et ühele tükile on liiga palju õmblusvaru jäänud vms) ja nende üksteise sisse sobitamine ning kokkuõmblemine läks sujuvalt. Ahjaa, enne tükkide kokkuõmblemist otsustasin veel hommikumantli alla äärde kollakasoranži sik-sak paela õmmelda. Mulle see pael meeldib ja see lisab riietele sellist rõõmsat lapselikkust. Kõik teppimisõmblused (vist nimetatakse seda nii :D) otsustasin teha kolmekordse otseõmblusega ja oranži niidiga, et need välja paistaks. Vöö jaoks enam piisavalt fliisi polnud, nii tuli see juppidest kokku õmmelda ning teise poole tegin lillelisest kangast, nagu ka vööaasad. Lõpptulemusega jäin ma ise vägagi rahule ning ootan juba, et saaks selle külmadel talveõhtutel ja -hommikutel Tiburullile selga panna ning teda kaissu võtta.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!