2. oktoober 2013

Kleidist pluusiks

Üks probleem esineb vist eranditult kõigil naistel  - "mitte midagi pole selga panna", isegi kui kapist vaatab vastu terve suur hunnik riideid, aga need lihtsalt ühel või teisel põhjusel parasjagu ei sobi. Seega otsustasin midagi iseendale õmmelda. Õigemini lõikasin ma ühel kleit/tuunikal alt jupi maha ja tegin sellest endale pluusi. Kahjuks ma unustasin enne lõikama asumist pilti teha, aga põhimõtteliselt oli tegemist sellise kartulikotilaadse :) õhukesest teksariidest kleidiga, millel pikkust veidi üle põlve ja mis minu seljas kohutav välja nägi, aga mille ülemine ots mulle ikkagi meeldis. Niisiis, eemaldamisele kuulus ca 30cm jupp kleidi alumisest äärest.


Alumise ääre pööramiseks otsustasin kasutada teist kangast, sest äralõigatud jupiga olid mul juba omad plaanid (neist ehk kunagi hiljem). Tuhlasin taaskord oma varudes ja otsustasin kollasel põhjal punaste liblikate ja kirjade kasuks. 


Ühe asja olen ma õmmeldes selgeks saanud - kõige keerulisem on teha sirgeid õmbluseid, kõveratega saan peaaegu alati suurepäraselt hakkama. :) Et viimastest pääseda, otsisin alternatiivi alumise ääre viimistlemiseks.


Mulle meeldis kleidi ülemisel osal olev "tikand", niisiis tekkis mul mõte seda pluusi allääres korrata. Selge, et täpselt samasugust ma teha ei saanud, aga mu õmblusmasinal on ju ikkagi 24 erinevat õmblust, seega kasutasin teisi võimalusi. Paraku puuduvad mul ka kogemused ja oskused kumminiidi, mida oli kasutatud ülemise otsa puhul, kasutamiseks ning käiku läks tavaline niit. Tulemusega jäin ma tegelikult üsna rahule. Vasakul pool minu õmblused, paremal originaal.




Kahe äärmise õmbluse vahele ajasin ma u 2cm laiuse pesukummi, et ka alumine äär krookima jääks. Lõpptulemus on mul tänaseks juba kaks korda seljas olnud ja sellise igapäevase pluusi rolli täidab see ideaalselt.


Nagu Murphy seadustega ikka, siis juhtus ka seekord nii, et nägin videoõpetust, kuidas õmmelda kumminiidiga, kohe järgmine päev peale seda, kui olin pluusi valmis saanud. :) See on küll venekeelne, aga kuna pilt ütleb rohkem, kui sada sõna, on see täiesti arusaadav ka neile, kes vene keelt ei räägi, k.a mulle endale. :) Õpetust jagas Facebookis see kena inimene, kelle loodud on lehekülg Tasuta lõiked, mustrid jms. Seal on jagamisel nii mitmedki häid ideid, nii et tasub tutvuda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!