14. oktoober 2013

Lilled ja liblikad

Liblikatest küll juttu päriselt ei tule, aga lilledest küll. :) Mõned aastad tagasi Haapsalus käies leidsin ühest kohalikust käsitööpoest kauni, kangast meisterdatud lilleõie, mida ma ei saanud poodi jätta. See meeldis mulle too hetk väga ja ma lihtsalt pidin selle endaga kaasa tooma, kuigi ma ei kandnud seda kunagi. Seisab mul siiani ehtelaekas. Ma lihtsalt pole eriline ehtekandja, kuigi mulle meeldib neid aeg-ajalt osta.

Läks veel mõni aeg mööda ja leidsin täiesti juhuslikult, ilma seda otsimata, Oska Koolitused info organzalillede meisterdamise koolituse kohta. Rääkisin sõbranna nõusse ja sinna me oma sammud seadsime. See, mis sellele koolitusele järgnes, on juba ajalugu. :) Igatahes sai kokku ostetud hunnik organza kangast ja nii umbes aasta aega valdas mind lillede meisterdamise hullus. Ma muud ei teinudki, kui meisterdasin õhtuti lilli. Muidugi ei piirdunud ma ainult organzaga, vaid kasutasin ka teisi kangaid. Kui koolitusel saime oskuse ühe lihtsama lille tegemiseks, siis iseseisvalt uurisin veel Youtube-ist lillede tegemise õpetusi ja surfasin erinevates blogides ja hämmeldusin, vaadates ringi Etsy-s. Kell huvi, sel tasub märksõna "organza flower" abil õpetusi otsida. See on ikka hämmastav, mida inimesed teha oskavad.

Nüüdseks pole ma juba peaaegu kaks aastat enam ühtegi lille teinud. Vahel vaatan tookord kokku ostetud kangaid ja mõtlen, et võiks ju teha, aga ei tule kuidagi seda inspiratsiooni. Nendest, mis tehtud sai, on järgi jäänud käputäis. Ülejäänud on õnnestunud kas maha müüa või siis olen need ära kinkinud. Suurema osa oma lilledest pildistasin tegemise ajal ka üles, et jääks mälestus. :) Tegin nüüd blogi jaoks väikese valiku sellest, mis tehtud sai.

Tihedamaid organzalilli hakkasin meisterdama siis, kui oskused juba veidi arenenud olid. Need konkreetsed lilled peaksid hetkel rõõmustama ühe Pärnumaal asuva lasteaia kasvatajaid. :)

Need pisikesed numpsikud ehivad aga pisikeste preilide päid, sest need on kinnitatud klambrite külge. Südamikuks kasutasin ühe piduliku, kuid oma aja ära elanud pluusi küljest lõigatud riidega kaetud nööpe.

Lilli sai meisterdada peaaegu kõikidest kunstkiust kangastest, mis sulasid, aga ei läinud põlema. Pruuni ja kollase kirju kangas on ühe kleidi "saba". Sinise ja valge kirju oli oma eelmises elus sall. Punase kohta ei oskagi täpselt öelda. Leidsin selle väikese stretškanga jupi ema kapist ja sain sellest teha kaks väga omapärast, natuke roosi meenutavat lille.

Valge kanga leidsin samuti oma ema kapist. Ilmselt oli tegemist minu õe leerikleidist ülejäänud kangajupiga, mis järgi jäi. Kauni päikesekollase kangatüki leidsin poest. Need valged lilled on minu suured lemmikud, sest need jäid kuidagi eriti kaunid ja suursugused. Kusjuures, päriselt on need palju suuremad ja võimsamad, kui pildi pealt tundub, eriti esimene. Neid oli suur rõõm meisterdada, kahjuks ei jagunud rohkem kangast ja samasugust ma enam leidnud pole.

Väga vahva oli meisterdada ka tüllist lilli. Kuna tüll ise on jäik, siis välja mõelda, milliseid lilli  sellest täpselt teha, võttis päris palju aega. Sobitasin neid tükke igatepidi kokku kuni jõudsin sellise tulemuseni. Ehtena rinnas nägid need väga lustakad välja.

Neile, kes soovisid veidi suursugusemat lahendust, sai meisterdatud mustad lilled sulgedega. Võttis tükk aega nuputamist, kuidas neid sulgi sinna lille külge täpselt kinnitada. Päris sellise lahenduseni, millega oleksin lõpuni rahule jäänud, ma ei jõudnudki. Mõned mustad lilled said tehtud ka kuldse võrguga.

See on väike valik lilledest, mille ma oma "organza-aasta" jooksul valmis meisterdasin. Võimalik, et kunagi teen mõne teise postituse rohkemate näidistega veel. Siis, kui satun jälle lille-lainele. :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!