31. oktoober 2013

Quiche ja kaks esimest fänni

Juhuu! Mul on Facebookis kaks esimest fänni! Mis siis, et oma õde ja sõbranna! :) Aga hei, kusagilt on nad ju kõik alustanud... need suured blogijad! :) No ma nii suurelt ei unista, aga tore on ikka. :)  Rakendasin eile veel oma tehnilist taipu :D ja googeldasin, kuidas lisada blogisse Facebooki like-box. Seal ta nüüd on, kohe sotsiaalmeedia (eriti peen sõna ikka) ikoonide all. Vajutage ja vaadake, mis juhtub. :D Loodetavasti on kõik need toredad vidinad ikka lugejatele näha ka. ;)

Kusjuures, te ei kujuta ette, kui palju see kõik (blogimine ikka) aega võtab! Nagu täiskohaga töö kohe! Kui vaid keegi palka ka selle eest maksaks (see on mul küll hea mõte, eks). :) Muudkui küpseta ja keeda ja õmble ja siis tee pilte ja sorteeri pilte (neid tuleb teha ju sadu, et saada mõni võte, mis on enam-vähem) ja kirjuta ja siis hakka jälle otsast peale. Aga ma ei kurda, inimesel peab ju üks hobi olema. :) 

Kuidas teile meeldib Quiche?


Mulle meeldib väga! Arvasin siiani, et see on pärist Prantsusmaalt, aga Wikipedias selgus, et hoopis Saksamaalt. Minu meelest on quiche on selline mõnus kiire söök, lihtne teha ja jätkub meie peres üldiselt kaheks päevaks. Pean tunnistama, et ma pole kunagi teinud seda kõige-kõigemat, Quiche Lorraine´i, aga olen proovinud erinevaid quiche´i retsepte ja tänaseks teen seda just sellest, mis mul parasjagu kodus on. Ausalt öelda ei tea ma, kas seda üldse enam quiche´ks nimetada saab, sest ka põhja teen ma hoopis teistmoodi, kasutades selles kartulihelbeid. Kartulihelbed muudavad koostise mõnusalt krõmpsuks. Põhja retsepti sain ma aga ühe hea kolleegi käest.


Kel soovi, proovib ise järgi!

Põhi:
200 gr võid (või teeb põhja suhteliselt rammusaks, võib vabalt kasutada ka 150gr)
2 dl kartulihelbeid (Veski-Mati, Selveris leiab sealt riiulist, kus on pudrumaterjal)
4 dl jahu
2 dl vett
2 tl küpsetuspulbrit

Mina teen nii, et kõigepealt sulatan või. Samal ajal segan omavahel kartulihelbed, jahu ja küpsetuspulbri. Lisan sulatatud või ja vee ning segan korralikult läbi. See tainakogus on nii suur, et kasutan 26cm läbimõõduga vormi ja mätsin taigna vormi nii, et ka ääred on kaetud. Kui teha nt 1,5 kogust, siis ilmselt saaks juba terve plaaditäie. Torkan taignasse kahvliga augud ja eelküpsetan ca 5-10 min 200C juures.

Kate:
Kindlasti läheb vaja (vähemalt minu arvamuse kohaselt):
2-3 muna
3-4 spl hapukoort
riivitud juustu
pune, basiilik, sool, purustatud must pipar (kõike maitse järgi)
muu on vaba valik, sest...

...põhimõtteliselt on see loominguline osa. Vahel teen ma quiche´i nt erinevate juustudega (Mozzarella, Parmesan, sinihallitusjuust vm) ja oliivide ning päikesekuivatatud tomatitega. Ükskord tegin isegi eelmisest päevast järgi jäänud keedetud kartulitega, lisades sinki ja läbipraetud sibulat. Mõnikord hakin kanafilee ja maitsestan küüslauguga ning praen läbi. Ühesõnaga, siin tasub fantaasial lennata lasta ja vastavalt oma maitsele toimetada.  

Mina kasutasin seekord selliseid toiduaineid:
hakitud kanasink
suvikõrvits (oli mul keedetud ja hakitud kujul sügavkülmas)
keskmine porrulauk (hakkisin rõngasteks ja praadisin pannil maitseainetega kergelt läbi)

Ladusin kõik kihiti kergelt eelküpsetatud põhjale ning valasin üle muna-hapukooreseguga (kloppisin munad lahti, segasin hapukoorega ning maitsestasin vähese soola ja pipraga) ja puistasin peale riivitud juustu. Küpsetan ca 20-25min 200C juures. Mul on läbipaistev vorm, seal on alt kenasti näha, kui põhi on kuldne, juust mõnusalt sulanud ning pealt kergelt krõbe.

Jääb üle ainult hea maitsta!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!