30. november 2013

Šokolaadiga kaetud kringel

Vahel kohe tuleb isu värskelt ahjust tulnud sooja kringli järele! Kui kodus leidub pärmi, jahu ja võid, siis saab sellele isule juba üsna kergelt järgi anda, eks? Üleeile ootasime külalist ja külalistele ikka peab ju midagi head pakkuma. ;) Lapse kõrvalt on kringlit ka üsna lihtne teha minu meelest, kuna saab jupi kaupa toimetada. Ja peale seda, kui ma õppisin pärmitaigna tegemist armastama, olen ma kringlit päris palju (enam ei mäleta, kui palju) kordi juba küpsetanud. Nii soolast kui ka magusat!


Tavaliselt olen ma taigna valmistanud  Vanaema Ehda peokringli retsepti järgi. Kellel kodus Vanaemade kokaraamat (saadaval ka  e-raamatuna, nagu ma äsja avastasin), siis sealt leiab retsepti ka paberkandjal. Selles raamatus on üldse vahvaid (vanaemadeaegseid) retsepte sees, tasub sirvida!

Seekord jätsin ma taigna tegemisel Vanaema Ehda retsepti siiski kõrvale ja kasutasin hoopis ühe soolase pärja retsepti ühest teisest blogist ehk Kätrini kokkamispäevikust. Lihtsalt tuli tahtmine teha kringlit, milles on vähem võid sees. :) Ja kuidas sa muidu ikka teada saad, kas sama retsept sobib ka magusa kringli jaoks, kui ei katseta. See otsus ei sündinud siiski päris niisama, vaid ma olin sama retsepti järgi just nädal varem ka soolast kringlit valmistanud, nii et teadsin enam-vähem, mis mind ees ootab. :) Seda pean küll ütlema, et kuigi algses retseptis on kirjas, et sellest kogusest saab suure pärja, siis millegipärast tulid minul mõlemal korral hoopis väikesed kringlid. :)

Otsustasin kringli vahel kasutada rosinaid-kaneeli-suhkrut, nagu on Vanaema Ehda retseptis, aga mõnikord olen ma täidiseks pannud fariinsuhkruga läbihautatud õunu, aga ka martsipani. Õunad teevad kringli kindlasti mõnusalt mahlaseks, martsipan ei pruugi aga kõigile meeldida. Maitse asi!


Kui kringel oli küpsenud, võtsin selle ahjust välja ja valmistasin glasuuri. Otsustasin selle seekord teha šokolaadist, mitte kakaost, nagu tavaliselt. Ma unustasin ausaltöeldes täpselt järgi vaadata, aga arvan, et sulatasin üles 200gr küpsetusšokolaadi, lisasin sellele ca 50gr võid ja  3-4tl piima. Sulatamise ajal segasin  hoolega, et segu poti põhja ei hakkaks ning kui kõigest oli moodustunud ühtlane mass, tõstsin selle lusikaga kringlile peale (valamiseks oli see veidi paks).


Ma ei olnud enne glasuuri šokolaadist teinud. See tulemus ei olnud nii magus kui suhkruga tehtud glasuur, aga maitses siiski suurepäraselt. Külaline küsis retsepti ka! :) 

1 kommentaar:

Aitäh, et võtsid aega!