14. november 2013

Suvikõrvitsa amps

Mind on tabanud viimasel ajal täielik vastumeelsus söögitegemise suhtes. Selline tunne, et ei oska enam midagi teha ja ei viitsi ka ühtegi retsepti järgi proovida, veel vähem midagi põnevat otsida. Sellistel päevadel teen ma ainult hädavajaliku ning kiirelt valmiva söögi. Nii ma siis vaatasin üleeile nõutu näoga külmkapi sisu ja vantsisin verandale ning tõin sealt suvikõrvitsa, mis oli juba paar kuud seal seisnud ning ootas just seda päeva, mil ma kohe üldse süüa teha ei viitsi ja võimalikult lihtsalt hakkama loodan saada. :)

Ei mäleta enam millal, aga oli kord Nipiraamatus retsept, kuidas valmistada suvikõrvitsast üks lihtne, aga täitev amps (mina saan sellest igatahes kõhu täis). Kuna ma enam originaalretsepti peast  ei mäleta ja Nipiraamatule on Tiburull juba ammu 1:0 teinud, siis saan kirja panna selle versiooni, kuidas ma seda lihtsat ampsu seekord valmistasin.


Suvikõrvitsa amps

1 väiksem või keskmine suvikõrvits
2-3 tomatit
200-300gr sinki
1pk riivitud juustu
oliivõli (võib ka ära jätta)
(sidruni)pipart
soola (soovi korral ja vastavalt maitsele)

Koori suvikõrvits ja lõika see umbes 1-2 cm paksusteks viiludeks ning aseta ahjuplaadile tihedalt üksteise kõrvale. Kui kõrvits on suurem, olen lõiganud osad viilud neljaks ja täitnud nendega tühimikud suurte viilude vahel. Piserda viiludele veidi oliivõli ja raputa peale tiba soola (ei juhtu ka midagi, kui kumbagi ei kasuta). Puista suvikõrvitsaviiludele õhuke kiht riivitud juustu (juustu sulades ja jahtudes püsib tomativiil niimoodi ilusasti suvikõrvitsa peal). Seejärel viiluta tomatid ning aseta igale suvikõrvitsaviilule üks tomativiil, raputa peale (sidruni)pipart. Haki sink väikesteks kuubikuteks ja pane see ühtlase kihina tomatitele. Nüüd võta ülejäänud riivitud juust ja puista see kõikide viilude peale. Küpseta ahjus 180-200C juures seni kuni suvikõrvits on pehme. Minu ahjus võtab see u 20min aega.

Mõnes mõttes on tegemist ilma põhjata pizzaga. :) Valmib kiiresti ja mulle maitseb!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!