3. november 2013

Tumba-madrats

Teate neid kolmeks kokku käivaid tumba-madratseid, mida müüakse Jyskis ja ON24 ning veel mõnes e-poes ja laatadel? Neid on hea kasutada külalistele magamisaseme tegemiseks, kui kodus pole lisavoodit olemas. Kui parasjagu magamiseks neid ei vajata, saab need kokku panna ja tumbana kasutada. Need on hästi praktilised, aga maksavad päris kena kopika ja kui neid juba peaaegu ostma hakkad, hakkab ikka rahast kahju, eks?! :)

Meil oleks ka ühte sellist vaja! ;) Aga veel rohkem oli neid vaja minu ema juures. Minu emal on palju lapsi ja veel rohkem lapselapsi, kes ikka ja jälle heameelega vanaema juures peatuvad ning vahel on neid seal korraga ikka häääästi palju ja kõik on vaja ju kusagile magama paigutada. Kevadel sai ema juures üks vana diivan laiali lammutatud, millest tuli välja ilus suur tükk porolooni, samuti seisis üks lisamadrats kuuri all, mis vajadusel tuppa toodi. Nii ma siis mõtlesin, et prooviks ise ühe sellise tumba-madratsi valmis teha! Voila!!! Selline ta sai! Katte õmblesin ka peale!


Ega ta nüüd pealevaadates midagi erilist ole, aga vajalik on igatahes! Ja ma kulutasin selle tegemiseks põhimõtteliselt 0 senti, sest poroloon oli olemas ning riidematerjali ja lukud leidis ema oma kapist, vanadest varudest. Jäi ainult üle veidi nuputada ja see valmis õmmelda. Kusjuures, kui ma olin välja mõelnud, kuidas  õmmelda tuleks, siis reaalsele õmblustööle kulus ka ehk ainult paar tunnikest, kui sedagi. Õnneks oli mul olemas Tiburulli reisivoodi madrats, mis tehtud sama põhimõtte järgi ja mul oli sellelt hea šnitti võtta! Igatahes esimesele järgnes teine veel! :)


Kui seda õmblesin, mõtlesin korraks ka juhise tegemisele, aga ma siiski ei hakanud kõike üles märkima. Kui kellelgi huvi seda järgi teha, võin soovi korral üritada madratsikatte lõike üles joonistada! Siiski, kui materjali endal olemas ei ole, võib juhtuda, et odavam on valmis madrats osta.

Vaja läheb:
sobivas suuruses madratsit või porolooni tükke (saab nt ESPAKist)
ca 4,50-5m riiet madratsiümbrise õmblemiseks (madratsi kahekordne pikkus+vahetükid), laius oleneb madratsi laiusest + küljetükid ja õmblusvarud.
ca 1,20 topeltlaia riiet katte õmblemiseks (ma ei mõõtnud seda üle, nii et täpselt ei oska öelda, aga pealmine tükk+4 külge ja soovi korral ka põhi)
1 ülipikk või 3 ca 60cm tõmblukku
takjapaela kinnituste tegemiseks, et tumba koos seisaks
õmblusmasinat
vaibanuga vm teravat nuga, millega poroloon parajaks lõigata
aega ja kannatust ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!