19. detsember 2013

Püksid pisikestele beebidele

Olen siin mitu korda lubanud, et ma ei kirjuta enam niipea pükstest, aga pean oma sõnu siiski sööma või õigemini need lihtsalt tagasi võtma. :) Nimelt ei saa ma pükste õmblemisest ei üle ega ümber. Hetkel mulle lihtsalt meeldib neid õmmelda ja seetõttu valmib neid ka kõige rohkem. Ühest küljest on neid hea lihtne õmmelda ja teisest küljest on need hea käeharjutus, et ühel hetkel ka midagi keerulisemat valmis teha. Ühtlasi küsiti mu käest, kas viitsiksin ka mõned vastsündinule mõeldud "triibulised" valmis teha. :) Kuna ma ei saanud ju 1-2 paariga piirduda, siis viimase nädalaga olengi ma neid siin ühe paraja portsu valmis vihtunud. Et soovijal ikka oleks valikut. ;)


Seekord kasutasin õmblemiseks nii vanu t-särke, kui ka uusi kangaid. Ma ei hoia igat riidejuppi alles, mis mul üle jääb, aga suuremad tükid olen küll alles hoidnud, et kasutada neid hiljem nt detailide õmblemiseks. Vastsündinu pükste õmblemiseks ei kulu nii või teisiti väga palju riiet, niisiis oligi seekord hea ära kasutada mõned suuremate retuuside õmblemisest üle jäänud tükid neid omavahel kombineerides.

Beebipükse õmmeldes tuli mulle meelde, kui pisikesed ja krimpsus ning krõnksus nad sündides on. :) Tegin püksid lõigete järgi, mis mõeldud kasvule 56cm ning vanusele 0-3 kuud. Võrdlesin neid ka poestostetud pükstega, aga no nende peale ei saa ju kindel olla, sest igal tootjal omad mõõdud. Samuti uurisin erinevaid kasvutabeleid, aga olin endiselt umbusklik. Vaatasin neid lõikeid ikka väga pikalt, et kas need püksid tõesti mahuvad vastsündinule jalga. :) No mitte ei tahtnud enam uskuda, et ka Tiburull kunagi nii väike on olnud. :) Aga ju siis ikka oli, kuigi ta sündis paraja mürakana küll, olles 54cm pikk ja kaaludes 3910g. Mäletan, kui läksin talle sügiseks kombet ostma ja müüja pakkus mulle suurusele 50 mõeldud kombet, hakkasin naerma ning palusin vähemalt 62 välja otsida, et veaks ikka lumetulekuni välja.

Igatahes sai mul seekord valmis õmmeldud mitu paari beebi haaremipükse, ühed miniretuusid ja kolm paari kotakaid pükse. Miniretuusid said lihtsad, triibulised ja roosad. :) Need on nii pisikesed, et ma lihtsalt pean kasutama sõna "nunnu"! ;)


Kottpükstega (ma ei oska neid kuidagi paremini nimetada :D) oli nii, et kõigepealt õmblesin valmis beežid. Tegin need täpselt lõike järgi, pannes üles äärde kummi, nagu juhendis ette nähtud. Aga tulemus ei meeldinud mulle. Niisiis mugandasin veidi ja mõtlesin sinna välja teistpidi triipudega värvli. Seejärel mugandasin kogu lõiget ja punastel lõikasin kehaosa veidi lühema ja kummi ei kasutanud üldse, vaid tegingi kohe teisest riidest värvli. Pisikestel pole ju tegelikult seda kummi vaja. Mida vähem püksid pigistavad ja pitsitavad, seda parem on. Jalast ära ka ei kao, sest suurema osa nad on ju ühe koha peal. :)


Oleneb lapsest, kas ta kasvab rohkem pikkusesse või laiusesse, :D aga neid pükse saab veidi kauem  kanda, sest jalaotstes olevad "säärised" kasvavad koos lapsega ja annavad pükstele pikkust juurde.


Beebi haaremipüksid tunduvad pildi peal ehk kõige naljakamad, aga kui võtta arvesse, et beebid hoiavad alguses oma jalgu palju krõnksus, siis järgivad need beebi anatoomiat vast kõige paremini, lastes lapsel ennast vabalt liigutada. Kuna mul hetkel ühtegi vastsündinut käepärast pole, siis panin kaks paari pükse lapse beebinukule jalga, et näidata, kuidas need jalas välja näevad. :) Kas pole ägedad (ma pole muidugi adekvaatne hindama :D)?


Enamus pükse on mõlemalt poolt ühesugused, seega ka mõlematpidi kantavad. Roosad said siiski mõlemalt poolt erinevad, sest riiet poleks muidu lihtsalt jagunud. Samas annavad need erinevused ka veidi effekti minu meelest.


Ühtlasi otsustasin pükste õmblemise ajal, et kasutan nö enda tunnusmärgina täpilist paela (näha alumisel pildil). Olen pikemat aega mõelnud, et tahaks välja töötada "Põlled ja papud" logo ja siis tellida ka sildid, kuid kahjuks pole ma selleni veel jõudnud. Niisiis kasutan seniks erinevat värvi täpilist paela. :)


Hallitriibulistest pükstest kirjutan kunagi edaspidi, sest sellest riidest on mul ka kaks paari erinevaid "diskopükse" tüdrukutele  valmis õmmeldud. Sama kehtib punase-kitsatriibuliste kohta.  Igatahes, kui kellelgi soovi, siis Facebookist leiab täpsema info iga püksipaari kohta eraldi. :)


2 kommentaari:

  1. Kas sul püksivalikus midagi 2 aastasele poisile ka on? Pikkus on tal ~92 cm.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Alati saab õmmelda. :) Kirjuta mulle täpsemalt, milliseid sa sooviksid. Kui tulete, siis saate üle vaadata.

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!