21. veebruar 2014

Pere ja kodu

Kui  majas on 1,5a rõõmuga maailmaavastav kratt, keda jagub igale poole, nii sinna, kuhu vaja kui ka sinna, kuhu pole vaja, on selge, et sõna koristamine on ammu saanud uue tähenduse. Või pigem tuleb vist öelda, et on selgunud selle tähtsusetus. Ja ma ei räägi siinkohal laialiolevatest mänguasjadest. :) Mõni päev juhtub, et need pole üldse laiali, aga elamine on ikka sassis. Kõike ei saa kindlasti ka lapse kaela ajada, kuid osa siiski, nagu pildil näha võib! :D


Aususe huvides tuleb muidugi öelda, et olles juba 1,5a kodus olnud, tundub mingil hetkel koristamine niiiiii mõttetu tegevus, et sellega ei viitsigi algust teha. Mitte, et mu elamine ülearu palju sassis oleks. Me ju ikkagi elame siin ja tunneme ennast hästi. Lihtsalt aeg-ajalt tundub, et koristamine, nõude pesemine ja söögitegemine on kolm tegevust, mida tuleb praktiliselt iga päev teha, aga tulemust ei ole kunagi kauaks näha. :)

Igatahes, ühel päeval, kui olin omast arust jälle kõik korda teinud, aga ikkagi oli kõik sassis, murdsin pead, kuidas seda koristamise mõttetust kuidagi muuta. Ja mõtlesingi enda jaoks lahenduse välja. Andsin lubaduse iga päev teha korda midagi sellist, mida igapäevaselt ei korista. Kavõi midagi hästi pisikest. Nt. ühel päeval teha korda sokisahtel, teisel päeval võtta tolmu kõikidelt lilledelt, kolmandal päeval sorteerida ära ravimid, neljandal päeval teha puhtaks külmkapp, viiendal päeval sorteerida ära vanad ajakirjad, kuuendal päeval läbi vaadata kõik maitseainetepakid/purgid ja vabaneda nendest, mida ei kasuta või on aegunud. No ja seitsmendal päeval võin ju puhata ka. :)

Selge, et igapäevasest nõudepesust ei pääse, aga olen sedalaadi koristamist juba paar nädalat praktiseerinud ja enam ei tundugi see nii asjatu. Igatahes on selle ajaga prügikasti/vanapaberisse/taaskasutusse läinud nii mõnigi asi, mis ootas juba ammu äraviskamist. Vähemalt on mul tunne, et sellisest koristamisest on ka kasu ja boonusena saab kevadine suurpuhastus tehtud ilma suurema stressita.

Üleeilne "päeva koristus" oli kokaraamatute sorteerimine. Kuna väike kratt käib pidevalt mu ainsama madala kapi kallal ja tõmbab laiali kõik mu kokaraamatud, võtsin ette nende korrastamise. Muuhulgas on mul alles hoitud Pere ja Kodu köögivihikud ja kui kratt nende kallale saab, on neid kõik kohad täis. Minema ma neid ei raatsinud visata, niisiis võtsin ühe suuremat sorti kiirköitja, augustasin kõik vihikud ära ja panin köitja vahele. Väike asi, aga jälle oli elamine natuke rohkem korras, kui enne. :D


2 kommentaari:

  1. Väga hea koristusmõte! Katsetan ka!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Paraku kestis see mul mõnda aega ja siia läks vana mustri järgi edasi! :)
      Aga viimasel ajal olen jälle mõelnud, et peaks seda uuesti praktiseerima. See motiveerib natukenegi. :)

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!