7. mai 2014

Supikeetmine

Mõtlen juba mitu päeva, et pole ammu midagi söögiteemalist kirja pannud. No tegelikult on see nii, et mida pikemalt ma kodus olen, seda vähem mulle süüa meeldib teha. See tundub sellise tüütu kohustusena, millele peab vähemalt kolm korda päevas mõtlema ja siis lõpuks ei suudagi enam midagi välja mõelda, mis kõigile maitseks ja mille järgi isutaks. No ja suppidega on meie peres nii, et mehele need eriti ei meeldi ja mina neid omast arust ka keeta ei oska. Kui ma veel tööl käisin, siis sõin suppi tavaliselt lõunaks ja nii polnudki kodus tarvidust seda ise vaaritada. Ning tundub, et ka lapsele pole supisöömise soont kaasa antud, kuigi ta sööb peaaegu kõiki asju heameelega. Täna ta alguses ainult keerutas lusikat supi sees ja lasi vedelikul mööda lusikat alla niriseda. Lõpuks küll otsustas proovida ja veidi isegi sõi, kui sai aru, et seal kala sees on, sest viimane talle väga maitseb.


Igatahes tuli mul juba üleeile isu lõhesupi järgi, aga kuna me eile otsustasime hoopis väljas süüa, lükkus supikeetmine tänasesse. Googeldasin kõigepealt. Nagu ikka, leidus retsepte ja õpetusi, kuidas lõhesuppi keeta, päris palju erinevaid, aga enam-vähem olid seal sees samad koostisained, küsimus oli ainult, kes riivis ja kes tükeldas porgandit, ning mis järjekorras soovitas mida potti panna ja kaua keeta. OK, mõni asjalikum soovitus oli ikka ka! :) Aga neid võite ise googeldada. (Ääremärkusena  tuleb mulle meelde lugu, kuidas ühel naisterahval soovitati midagi googeldada ja ta teatas selle peale, et ta ei saa, sest tal pole arvutis Google´t.)  Niisiis, panin arvuti kinni ja tegin selle supi valmis oma äranägemise järgi.

Koorene lõhesupp a la Lehti

Mul oli kapis:
250 gr lõhefileed
3 suuremat kartulit
1 suur porgand
1 suur porrulauk
u pool peotäit hakitud tilli (mul oli see sügavkülmas)
200 ml vahukoort
2 puljongikuubikut (tublimad perenaised keedavad puljongi muidugi ise)
soola, pipart maitsejärgi
törts oliivõli
tükike võid

Alustasin porgandi puhastamisest ja tükeldamisest, viskasin need potti u 1,5l veega keema (palju kees ära, niisiis keetsin pärast kiirkeetjaga veel 1 liitri juurde. Samal ajal koorisin ja tükeldasin kartulid ning lisasin need potti, kui porgand oli veel parajalt krõmps, aga mitte enam kõva. Seni kuni kartul kees, ajasin panni kuumaks ning tükeldasin porrulaugu ja pruunistasin seda sortsu õli ja tükikese võiga. Kui kartul oli peaaegu pehme, lisasin porrulaugu ja pool peotäit tilli ning puljongikuubikud. Lasin veel veidi keeda, samal ajal eemaldasin kalalt naha ja tükeldasin selle u 2*2cm kuubikuteks. Lõpuks lisasin potti vahukoore ja kalatükid, hoidsin veel paar minutit tulel ning seejärel keerasin pliidi kinni, panin potile kaane peale ja lasin kalal veidi haududa, kuni see oli pehme. Maitsestasin soola ja pipraga.

Selline sai minu elu esimene isekeedetud lõhesupp. :) Maitses täitsa hea!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!