21. september 2014

Palju õnne ja ilusat sügist

Veetsime viimase nädala lapsega maal (vana)ema juures. Nagu ikka, on seal mõnus hingata värsket maaõhku, veeta võimalikult palju aega õues, tunda rõõmu kallitest inimestest, teha veidi maatööd ning nautida niisama olemist. 



Ühel päeval maal olles avastasin üllatusega, et Põlled ja papud sai juba aastaseks. Niisiis, käes on esimene sünnipäev! Kes oleks seda osanud arvata, et see kätte võib jõuda?! Mina igatahes küll mitte, sest nagu ma 18, septembril 2013. a oma kõige esimeses blogipostituses mainisin, ei olnud ma väga kindel, kus ma täpselt alustan või kuhu see kõik välja viib. :) Selge on see, et kui algselt pidi see olema ühe koduse ema kajastus oma igapäevaelust ja kaootiliselt tehtavast käsitööst, siis tänaseks on mu tegevus kujunenud üsna pükste-keskseks. Aga ma ei kurda! Olen väga tänulik teile, kes te olete oma lastele minu õmmeldud pükse soetanud ja nõus olnud nende valmimist lausa ootama! Kui jõuan, siis teen lähipäevil ka postituse sellest, mis tunne on olla 1-aastane. :) 

Aga maalt tulles saab alati kaasa igasugust sügisehõngulist kraami. Jõuab ju paari päeva pärast ka sügis ametlikult kätte. Kahjuks unustasin ma fotoka maale kaasa võtta, et teha "naturaalseid" fotosid, niisiis pidin kaasatoodud kraami kodus lauale sättima. :) Tänama peame selle kõige eest oma ema ja ämma, kes lahkelt oma põllu- ja aiakraami meile kaasa pakkisid. Tõime nii ilusa nunnu kõrvitsa, kenasid väikseid kollaseid tomateid, punast ja kollast paprikat, sibulat ja küüslauku, kapsast ja porgandit ning väikesed armsad suvikõrvitsad. Unustada ei saa ka mõnusaid krõmpse pirne ja punapõskseid õunu. Seda kraami oli veelgi, aga kõik ei mahtunud pildile!


Igatahes oli tänane õhtusöök hooleta!  Ma küll ei pildistanud valmis õhtusööki üles, aga kuna see maitses hea, panen siia ka oma üllitise kirja. 

Õhtusöök sügisesest kraamist

2 keskmist kanafileed
1 keskmine paprika
peotäis väikseid tomateid
2-3 keskmist porgandit
1 väiksem porru (see oli küll poest toodud)
paar küüslauguküünt
paras sorts oliivõli
maitsestamiseks soola, pune, basiilikut (kuivatatud kujul)

Lõikasin kanafilee väikesteks ribadeks, nii u 1*3cm, sama tegin paprikaga. Porgandi koorisin ja lõikusin neist samuti piklikud tükid. Tomatid poolitasin, Porru lõikusin õhukeste viilude kaupa, nii et neist "lagunedes"  väikesed ringid tekkisid. Küüslaugu tükeldasin noaga väikesteks tükkideks. Panin kõik klaasist ahjuvormi, puistasin üle soola, basiiliku ja punega nig niristasin peale paraja sortsu oliivõli, Segasin kõik omavahel läbi ja panin ca 30min ahju 200 kraadi juurde küpsema. 

Juurde hautasin riisi. Tükeldasin kõigepealt ühe keskmise sibula ja viskasin selle õliga pannile (võib veidi läbi hautada). Lisasin 1 klaasi riisi ja 2,5 klaasi vett ning puljongikuubiku. Lasin keema tõusta ning siis keerasin kuumuse alla ja jätsin hauduma kuniks riis pehme. Üldiselt, kui vesi on kadunud, on ka riis pehme, aga võib ka juhtuda, et vahepeal tuleb veidi kuuma keedetud vett lisada, kui tundub, et riis jääb kõva. 

Magustoiduks julgen soovitada sedasama õunakooki, mida ma eelmine aasta küpsetasin, kui blogimist alustasin. Retsept on pärit Ragne Värgi blogist ja selle tegemine on tõesti just nii lihtne, nagu ta lubab. Seekord maal juhtusin kooki lausa paar korda küpsetama ja pidin üsna mitmele inimesele retsepti jagama. 

2 kommentaari:

  1. Palju õnne ja pikka iga blogile :)
    Toredad fotod oled aiasaadustest teinud! Mu ämm ja äi peavad ka aiamaad ja sügisesel ajal on pagasnikus ikka mitmed kastid köögiviljade ja õuntega. Ema kasvuhoone varustas meid ka terve suve kurkide ja tomatitega. Täna teengi peedibrowniet näiteks ja soovitan järgi proovida! Retsepti leiad kiirelt google abiga :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänud heade sõnade ja retseptisoovituse eest! Pean küll tunnistama, et peet ei kuulu minu lemmikute hulka, kuid retseptisoovitus kõlab ahvatlevalt sellegipoolest.

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!