17. november 2014

Ideid jõulukingituste soetamiseks

Ideaalmaailmas meisterdatakse muidugi kõik jõulukingitused ise või siis vähemalt asutakse neid juba päev pärast jaanipäeva soetama. Mina sinna ideaalmaailma kahjuks ei kuulu ja nii juhtub ikka, et mõtlen kingitustele alles detsembris, aga vähemalt ei tee ma seda päris päev enne jõule. :) Üldiselt ma siiski mõtlen enne välja, mida kellelegi kinkida võiks ja sageli otsustan ma kas raamatute, lauamängude, meisterdamise või millegi praktilise kasuks. Kuna mul on väga suur perekond, kellest suur osa ka jõuludeks mu ema juurde kokku tuleb, siis paraku on nii, et kõigile lihtsalt ei jaksa kingitusi teha (kuigi väga tahaks) ja nii olengi ma enda jaoks lahendanud olukorra selliselt, et kingitused saavad minu ema ja väiksemad lapsed (ka neid sünnib iga aasta mitu tükki juurde). Igatahes olen ma nüüd üsna pikalt mõelnud, et see aasta saavad kõik minult isetehtud kingitused (pean nende valmistamisega vaid kiiremas korras algust tegema). :) Idee on mul iseenesest olemas, vaja vaid valmis teha! Vaatame, kas õnnestub või läheb nii nagu tavaliselt!


Igatahes, kui teil on sama mure, mis minul, siis mõtlesin kirja panna mõned soovitused, kuskohast jõulukingitusi sel aastal soetada võiks. Peamiselt käsitöö, aga ka muud. Ilmselt olen ma oma postitusega küll veidi hiljaks jäänud, aga eks kingitusi ole ka muul ajal vaja, kui ainult jõuludeks ning enamikul tegijatel on ju ikka alati midagi varuks ka valmistatud, isegi kui erisoove enam vastu ei võeta.

Kui kinkijale või kingisaajale meeldivad Muhu mustrid modernses võtmes, siis minu soovitus nr 1 on iga kell Moemutter. Ma pole küll ilmselt kõige erapooletum soovitaja, sest tegemist minu kalli sõbranna ettevõtmisega, aga asjad on tõesti ilusad. Mul on endal mitu vööd, Muhu pätid, vest, teatrikott ja kindlasti veel midagi, mis meelde ei tule. Lenele lasin teha beebiteki ja pisikesed pätid e Muhu sussid. Moemutri leiab ka Facebookist.

Muhu mustritest rääkides ei saa ära unustada ka Muhu Portselani. Need kaunilt kaunistatud kannud, vaagnad, tassid, taldrikud on iga köögi ehteks. Facebookis leiad Muhu Portselani siit.

Tead kedagi, kellele väga meeldivad käsitööna valminud ehted, siis minu meelest kõige fantaasiaküllamad ehted on Sysimustal. Olen tema käest ostnud nii endale kui ka kingituseks imepäraseid ehteid (ka lastele kauneid juukseklambreid). Pole kordagi kahetsenud. Otsi Sysmust üles ka Facebookis.

Siis, kui Lene alles sündis, soovisin ma talle lisaks poest soetatud mängukaarega tegelustekile osta ka lapiteki, mis jääks talle mälestusena alles ja mida beebina on põnev uurida. Ma pean ausalt tunnistama, et ma pole muidu väga suur lapitehnika fänn, aga kui leidsin Mailis Designi vahvad  lastepärased lapitekid, siis ei kahelnud ma hetkeks ka, kas osta või mitte.

Kui peres on väikesed lapsed, siis vanavanematele kingitusi tehes saab selle fakti peal ikka üsna usinalt liugu lasta. Meie lapse esimeste jõulude ajal saidki mõlemad vanaemad lapse piltidega täidetud kauni albumi, mille soetasin Armsate asjade kodust. Lisaks olen ma sealt lapsele ostnud nii mälestuste karbi, esimese aasta raamatu kui ka kaunistatud albumi.

Pisikestele beebidele leiab üliarmsaid papusid ja muid heegeldatud asju lehelt Annika Papud. Vaata ja imesta, kui kauneid asju võib beebidele valmistada. Heegeldatud papusid, aga peamiselt siiski amigurumi loomakesi ja nukukesi leiab veel Kertupertu juurest. Ise tellisin sealt kord Lenele toreda lambakese, kes tänaseks ühena kaisuloomadest meil väga hinnatud on.

Lastele leiab veel väga vahvaid erinevaid õmmeldud käsitöönukke ja -loomi Ehe Elu leheküljelt. Ning veelgi omanäolisemaid tegelasi MiaPuPe lehelt. Eheda Elu käest olen ka ise tellinud, MiaPuPe tegevusi seni ainult virtuaalselt imetlenud.

Üks tore koht, kuhu tasub kingi otsingul sisse põigata, on kindlasti ka salong Sidruniga tee, kust leiab nii käsitööd kui ka vintage kaupa.

Kuna maitsed ja tegijad on erinevad, siis tasub liituda ka Facebooki grupiga Käsitöö ost-müük-vahetus. Sealt leiab pea igaüks endale sobiva meistri, kellega läbirääkimisse asuada.

Lisaks on Mutukamoos võtnud ette vahva eesmärgi 30 päeva jooksul jagada oma Facebooki lehel ideid kingituste isemesiterdamiseks. Tänuväärt ettevõtmine! Rääkimata sellest, et Mutukamoosi blogist leiab ka niisama häid ideid lastele kingituste soetamiseks.

Milliseid häid soovitusi on teil?

2 kommentaari:

  1. Ma ei oleks pidanud seda Sysimusta lehekülge avama! :)) Jään nüüd vaeseks... Aitäh vihje eest!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tal on tõesti väga armsad ja huvitavad asjad. Kohati lausa uskumatu fantaasiaga tehtud, näpuosavusest rääkimata!

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!