8. detsember 2014

Kuldsed inglid ja piparkoogid

Kui leidub veel keegi, kes arvab, et lapse lasteaeda minnes annad aga hommikul rõõmsameelse lapse üle ukse ja õhtul saad sama rõõmsameelse lapse vastu ning kõik sinna vahele jääv on lasteaiaõpetajate ülesanne, see eksib! No ma päris nii pole kunagi arvanud ka ja ei hakka ka mitte kunagi arvama, sest tegemist siiski minu lapsega! Kuid nt see kodune nädalavahetus möödus meie peres lasteaia tähe all. Kohe näitan, miks! Kusjuures eelmine nädal Lene lasteaeda ei jõudnudki ja ka see nädal on alles küsimärgi all, sest meid on kimbutamas köha-nohu.


Me oleme muidugi algajad lapsevanemad ja veelgi algajamad lasteaialapse vanemad, nii et neid tegevusi, mida lastaiaga seoses vanematel teha tuleb, ilmselt jagub aastate jooksul veel küll ja küll. Umbes nädal tagasi saime teate, mis jõuludeks lasteaeda viia/meisterdada tuleb. Eks ma esimese hooga olin veidi pahane, et miks nii hilja seda kõike kirjutatakse, aga samas, eks ma olen nii või teisiti viimasel minutil tegutseja (olen siis ka palju tulemuslikum :D), seega suurt vahet polnudki, kui asja üle järgi mõtlesin. Eks mul oli enamus vajalikku kraami kodus olemas ka, aga natuke pani mõtlema see, et mitte kõigil pole kodus meisterdamiseks vajalikke asju ja paljud vanemad siiski käivad pika päeva tööl ja leida aega asjade soetamiseks ja/või kodus meisterdamiseks, võib olla suht peavalu põhjustav. Aga see selleks.

Ma muidugi hammustasin veidi suurema ampsu ka, kui vaja. :) Esimese asjana tuli lasteaia kaunistamiseks koos lapsega meisterdada üks kuldne ingel (olgu öeldud, et Lene panus oli siiski piparkookide söömine, tede see ingel üldse ei huvitanud ja lõpptulemuse kohta arvas ta hoopis, et tegemist on lillega), nii ma siis selle siiski ise valmis meisterdasin. Mäletasin, et mul on kusagil veidi läikivat pitsi. Mitte küll kuldset, pigem vist pronksikarva, aga see on juba pisiasi. Jäi vaid üles otsida mõni õpetus, kuidas inglit meisterdada. Pinteresti abil ma sellise lihtsama õpetuse leidsin ka ja omapoolsete mugandustega see ingel valmis sai. Tegelikult küll kolm, sest ma ei olnud esimesega kohe rahul, aga pärast tundus ikka, et see kõige esimene oligi kõige kobedam. :) Iseasi, kas nad päriselt inglit meenutavad. Võib-olla oligi Lenel õigus, et see rohkem nagu lill või siis lumehelbeke. :)


Peale selle on see nädal lasteaias tulemas jõululaat. See on minu meelest hea idee, koguda nii lasteaiale raha ja samas leiab sealt kindlasti nii mõnegi toreda jõulukingituse, loodan ma. Laada tarbeks olin ma õnneks juba varasemalt valmis õmmelnud jõulusokid. Needsamad, mille kohta ma ka Teadlik Vanem portaali tegemise õpetuse koostasin. Aga siis selgus, et iga rühm peab omaltpoolt välja panema ka midagi suuremat, mis läheb oksjonile. Kuna muid ideid vanematelt ei tulnud, siis pakkusin välja, et paneme kokku pisematest asjadest omatoodangu paki (moosi, mahla, mett, piparkoogid jms,), aga ma ei saanud ju ainult ideega piirduda, kui ise selle välja käisin. Niisiis lasin aga näppudel käia ja õmblesin veel kolm kuldset inglit. Seekord selle õpetuse järgi.


Nende kohta arvas Lene kohe, et tegemist on inglitega, aga mulle endale tunduvad need küll rohkem kolme Idamaa targa moodi olevat. :) Igatahes ei ole nad minu arust nii ingellikud, kui on seal originaalõpetuses. Aga mis seal ikka!

Siis selgus veel, et laadal toimub õnneloos ja ka sinna oodatakse vanemate käest 1-2eurost nänni. Ausalt, ma isegi ei viitsinud vaatama minna, kas selle raha eest saab midagi head poest. Midagi kindlasti saab, kui otsida, aga ma otsustasin ka selle aja ise meisterdades veeta. Tuletasin meelde oma roosteläinud organzalillede meisterdamise oskuse ja nii valmis ka peavõru õnneloosi rattasse.


Lisaks küpsetasime terve perega (issi ja Lene küll rohkem nosisid, kes tainast, kes valmistoodangut) koos veel oksjonipaki tarbeks piparkooke. Paraku küll poest ostetud tainast ja glasuurist, sest nende isetegemiseks mul küll enam aega polnud. Ja pole neid varem päris nullist ise teinud ka, nii et see oleks olnud liiga suur väljakutse minu jaoks. Ehk mõni teine kord!


Kui Lene eile õhtul magama läks, pakkisin ma veel ära tema jõulukingituse, et ka see koos muu kraamiga täna lasteaeda viia. Ma ei tea, kuidas mujal lasteaedades on, aga meil siis nii, et igaüks ostab ise oma lapsele raamatu ja viib selle lasteaeda. Mulle meeldib see mõte, et kõigil on enam-vähem sarnased kingitused, siis nuttu vähem. Aga natuke teeb meele kurvaks, et päris ise selle oma lapsele ostma peab. Lapsel muidugi ükskõik, sest tema ei tea, kuskohast raamat tuleb, aga ma vist oleks siiski eelistanud loosipakki ja teinud kingituse kellelegi teisele.

Kui kellelgi vaja ideid jõuluteemaliste  meisterduste jaoks, siis Pinterestist leiab neid hulgim, aga olen ka ise mõned ideed enda lehe albumisse "Jõulud" koondanud.

5 kommentaari:

  1. Piparkoogid näevad nii maitsvad välja :-) me ei olegi sel aastal veel teinud ja kuna siin ju taigent ei müüda, tuleb alati ise teha. Mul oli varasemalt arvamus, et see on midagi keerulist ja palju mässamist, aga ei olegi :-) olen mitmeid retsepte katsetanud ja nüüd on lemmik olemas.
    Aga meil lasteaias ei ole üldse seda kingitustevärki, isegi jõuluvana ei tule. Jõulupidu on, aga seal siis lapsed laulavad ja on väike näksimise laud, mille katavad lapsevanemad. Kasvatajatele ei tehta tegelikult kingitusi, aga meil hoolekogu arvas, et nö laste poolt võiks midagi teha. Niisiis olimegi ühel pärastlõunal lasteaias ja tegime riidest kottidele kartulitrükki ja üritasime neid värvilisemaks muuta. Muidugi leidus ka lapsevanemaid, kes arvasid, et rikume seadust kuna Saksamaa seadused käsitlevad selliseid kingitusi korruptsioonina...
    Siin on tähtsam see Nikolaus, täna tuligi laps kommipakiga :-) see oli siis lasteaia poolt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaga mulle oma lemmikretsepti. :) Siis vaatan, kas viitsin teha. Äkki jaanipäevaks saan tehtud. :)

      Eks siin ollakse nende kingitustega nii harjutud, oleme ise ju nende najal üles kasvanud. Samas ma ise ei leiagi, et neid peab ilmtingimata igalpool tegema. Teine asi on see, et kõikidel perekondadel ei ole võimalik seda kõike finantseerida. Lisaks leidub piisavalt ka neid, kes leiavad, et jõulude ajal on kommid ainus kindel asi, mis peab olema, kuigi jõulud on ju palju muudki (ennekõike muud). Võiks ju rohkem panustada elamustele/kogemustele, mis püsivad lastel palju paremini meeles, kui kommipakk, mida meenutavad ainult paberid prügikastis. Seetõttu mulle meeldib, et on laat ja täna ka kirikukontsert, kuhu plaanime minna.

      Kustuta
    2. Kirjutangi sulle siia, siis on kindlas kohas olemas :-)
      250 g siirupit
      170 g suhkrut
      1 spl kaneeli
      2 tl jahvatatud nelki
      1 spl jahvatatud kardemoni
      1 tl ingveripulbrit
      (või 1 pk piparkoogimaitseainet nende maitseainete asendamiseks)
      250 g võid
      2 muna
      600 g nisujahu
      2 tl soodat
      Kuumuta potis siirup koos suhkru ja maitseainetega kuni keemiseni. Tõsta pott tulelt ning sega juurde tükeldatud või. Sega kuni või on sulanud, lase veidi jahtuda. Lisa kloppides ükshaaval munad. Sega sooda jahuga ja lisa vähehaaval siirupi-või segule. Sõtku taigen hoolega läbi ja ja paki kilesse, hoia vähemalt järgmise päevani külmikus. Taigna koguseks on umbes 1,4 kg. Head kokkamist!

      Kustuta
  2. Meil ühes rühmas on kokku lepitud, et vanemad ise ostavad ja pakivad lapsele kingituse, soovituseks raamat või lauamäng (et oleks ühes teemas ja lapsed pärast väga võrdlema ei hakkaks, nagu sul siin vist umbes). Aga teises rühmas saavad kõik lapsed täpselt sama asja - mingisuguse nutiraamatu, noh, nagu "Õpime kirjutama" või sellist. Mina aga kannan raha vastutavalt lapsevanemale, tema ostab ja pakib. Teises rühmas on kõik lapsed sama vanad, aga esimene on segarühm, seal oleks väga raske leida ühte kingitust, mis sobiks nii kolme- kui kuueaastasele :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Meil ka käis koosolekul hetkeks see ühesuguse paki teema läbi, aga detsember jõudis vist ikkagi ootamatult kätte. :)

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!