18. aprill 2015

Kui läheb vaja palju niiti

Mõtlesin, et alustan uue rubriigiga :) - õmblemisest üldiselt. Samasse kategooriasse selle ja selle postitusega. Neid postitusi ilmselt väga sageli tulema ei hakka, aga võib-olla on kellelgi huvitav teada, kuidas see mul käib. Eks ma avastan ise ka siin Ameerikat, aga ehk on minusuguseid Kolumbuseid veel. :)

Seekord õmblusniidist. Avastasin ühel hetkel, et mul läks korraga jube palju tumesinist niiti. Mul oli neid erinevaid toone koju varutud küll, aga ühtäkki olid kõik otsas. Ja kuna mul polnud parasjagu aega/võimalust Karnaluxi minna (sest seal on odavam), aga teepeale jäi Mustika Abakhan, siis vaatasin, mis neil pakkuda on (seal on niidivalik suhteliselt väike). Seda õiget tooni sinist ma tavalisel rullil siiski ei leidnud ja juba heietasin mõtteid, millal sinna Karnaluxi ikkagi minna, kui silma jäi suurel rullil overloki niit, mis oli just täpselt seda tooni, mida mul vaja.


Nii ma selle suure rulli niiti ostsin, mõttega see tavalisele väiksele rullile ümber kerida (sest nii suurt rulli tavalisele masinale panna ei saa). See siiski mõtteks jäigi, sest seda kerimistööd käsitsi teha on suht tüütu ja tüütus pole minu rida. Veidi mõttetööd viis järgmise tulemuseni:

Nipp 1: Kerisin niidi kahele väiksele poolile. Ühe panin poolipessa, nagu ikka ja teise panin sinna, kuhu tavaline niidirull käib. Ja nii ma kahe väikese pooliga tegutsengi.

Katsetasin kerimiseks erinevaid võimalusi. Alguses tundus kõige vettpidavam asetada suur niidirull külili ja siis kerida. Nii jaksas masin niiti poolile kerida ja sõrmed jäid ka terveks. Niiti hoides võib juhtuda, et see lõikab näppu ja see on pääääris vaaaalus. Ai!

Nipp 2: Ühel hetkel jäi mulle silma köögipaberi hoidja. Ja siis see geniaalne mõte mul tuligi. :) Võtsin paberirulli hoidjalt ja asetasin sinna asemele niidirulli! Ja poolimine võis alata! :) Toimis väga hästi.


Nõuanne: Kui kasutad minu meetodit, siis veendu, et niit kerib ikka poolile, mitte selle alla. Juhtus mul alguses paar korda tähelepanematusest nii! Niipalju on siiski niidi suunamist vaja!

Kas nii ka odavam on, ma ausalt öeldes ei oska öelda. Ma ei ole võrrelnud tavalise niidirulli ja overlokiniidi meetrihinda. Sest Karnaluxis on niit piisavalt odav ja mida rohkem sa sealt ostad, seda odavam on tükihind. Nagu ikka, hulgi on soodsam! :)

4 kommentaari:

  1. Nii tore näha, kuidas leiutamine võib ikka käia kõige osas! :) Aga kuidas see niidirull sul seal paberihoidjal alla ei vaju? Ja kas ta käib vabalt seal otsas ringi?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. :) Ringi käis vabalt! Mulle oleks meeldinud, kui oleks alla läinud, aga rullil oli auk liiga väike ja seetõttu jäi sinna üles pidama.

      Kustuta
  2. Anonüümne20.04.15 08:29

    Mina õmblen suure niidirulliga nii, et asetan selle masina taha või paremale küljele (oleneb masinast), niit jookseb üle masina. Kõik toimib suurepäraselt ja midagi pole tarvis ümber kerida!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mõtlesin ka sellele, aga mulle tundus poolitud niidi kasutamine siiski parem. Ja alumist niiti tuleb ikka kerida! :)

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!