30. august 2015

Internetiostud

Seekord üks teistmoodi postitus, milliseid ma tavaliselt ei tee. Shoppamisest! Aga mõtlesin, et jagan kogemust. Olen siin mõned korrad varem maininud, et ma pole eriline internetist tellija, aga vahel ikka juhtub. Pigem lähen poodi, katsun oma käega ja kui meeldib/sobib ning rahakott peale hakkab, ostan! Ainult... ma satun poodidesse suhteliselt harva. Enamasti siis, kui juba päriselt-päriselt midagi vaja on. Kõige sagedamini käime me vist lastele sokke ostmas. :) No need lihtsalt tõmbavad pesus nii meeletult kokku, et isegi, kui ostad kaks numbrit suuremad, siis ikka juhtub nii, et need mõne aja pärast jälle väiksed on ja mitte seetõttu, et jalg kasvanud oleks.

Ühel hetkel, kui ma olin suure osa oma riietest, mis enam selga ei läinud, kotti ajanud ja Humanasse viinud ning teise poole oma riietest nii ära kandnud, et kodus ka enam selga ei tahtnud panna, seisin ma silmitsi tõsiasjaga, et kuna mul nüüd päriselt pole enam midagi selga panna (ei, see polnud naiselik "probleem", vaid tõesti polnud enam midagi viisakat kapis, millega julgeks uksest välja minna), siis pean ma a) minema kaubanduskeskustesse jalutama b) vaatama ringi internetipoodides. Lisaks oli ka lastele vaja uusi riideid, sest Lene hakkas peale suvepausi jälle lasteaeda minema ja Paul on ka jõudsalt kasvanud ning pole enam miski beebi.

Olgu ära öeldud, et endale sain ma garderoobitäiendust siiski kohalikust kaubandusvõrgustikust. Kuigi sellega sai päris palju nalja või õigemini "nalja", sest mul ikka vahepeal hakkas juba masendus tekkima. Olgem ausad, mul on peale kahte last ca 8-10 ülekilo, mis ei taha kusagile kaduda (mitte, et ma nende kadumiseks väga palju ette oleksin võtnud), aga et ma nüüd nii suuuuuuuur oleksin, ei saa ka just öelda. Igatahes, kui ma üritasin endale ühest tuntud teksapükse müüvast poest uusi teksasid soetada, oli tükk tegu, et mulle sobivat püksipaari leida. Nii mitmegi teksabrändi puhul öeldi, et meil nii suuri numbreid pole. :D Whaaatttttt?  Päriselt või??? Ma pole ju niiiiii suur? Mida siis päriselt suured inimesed tegema peavad?  Lõpuks ma endale siiski uued teksad sain ja maksin nende eest tunduvalt vähem, kui algselt olin valmis välja käima, mis oli asja positiivne külg. Teine nali oli see, et mõtlesin, et prooviks ühte korrigeerivat alussärki, mis aitaks selle kõhu veidi kokku tõmmata. Trenni asemel või nii?! :D Kui kõrvale jätta fakt, et särgi selgasaamisega oli tükk tegu, siis kokku see paraku küll midagi ei tõmmanud, ma suudan ise sama palju vajadusel oma kõhtu sisse tõmmata. :)  Ja kolmaski nali ei jäänud olemata. Nimelt on mu jalg numbri võrra kasvanud peale kahte last ja nüüd on mul jalatsite leidmine veelgi raskem, kui enne! :( Ma olin seda enne kuulnud küll, et nii võib juhtuda, aga et päriselt nii läheb, seda ma uskuda ei tahtnud, sest mul tõesti on raske leida normaalseid jalanõusid. Mõni ajab selle jalakasvu ka vanuse kaela. Nt mu ema ütles, et tal kunagi oli 38, aga nüüd juba 40-41 jalanõusid kannab. No ma ei tea! Kui nii edasi läheb, siis kas tähendab see, et ma pensionipõlves endale 44 suurust ostma (meesteosakonnast siis???) hakkan?! No ei ole naljakas, eks?! Oli mul ju jalg kogu aeg 41 ja nüüd siis 42 pean vaatama. Poest jäidki jalatsid ostmata seekord. Plätud õnneks veel lähevad jalga, aga eks varsti tuleb tiirule minna, sest muidu võib sügise/talve saabudes juhtuda nagu Tuhkatriinu võõrasõdedega.

Aga uued jalanõud ma siiski endale sain! Tellisime endale ka popid Javerid. Kohe kolm paari - endale, mehele, Lenele. Ja kuigi neil on kodulehel sisetallamõõdud kirjas, läks meil siiski veidi metsa see ost. Igatahes, minu omad olid mulle parajad ja sobisid hästi. Lenele oleksin pidanud ideaalis number väiksemad tellima ja mehele hoopis number suuremad. Niipalju siis sisetallamõõtudest. Lenega pole probleemi, eks tema jalg kasvab ja saab neid ikka kanda. Tegelikult saab praegu ka, aga sokk kindlasti jalga panna tuleb, siis ei loksu nii palju. Ja need on tal jalas ikka päris numpsikud. Ja mehe omad sain ka mina endale (jalakasvu positiivne pool?). :) Oleks ju võinud ka tagasi saata või ümber vahetada, aga just see osa internetishopingust ei istu mulle absoluutselt. Ma ei viitsi selle tagasisaatmisega lihtsalt tegeleda. Kui nüüd keegi soovib sealt jalanõusid tellima hakata, siis arvestage, et värvid võivad päriselt tunduvalt erksamad olla, kui piltidelt näha on. Mulle meeldivad erksavärvilised jalanõud, nii et mind see ei häiri ja mugavad on need ka ning laisk inimene, nagu ma olen, siis see on ka super, et neid võib pesumasinas pesta.  Ahjaa, nad Facebookis ka on ning paljudel laatadel müümas käinud on. Nii, et kui satute veel mõnele laadale selle aasta sees, siis hoidke silmad lahti. Saate kohe jalga proovida ja polegi muret suuruse ja värviga. Ning tore on ka see, et postikulu saadetise hinnale ei lisandu, kui lasta saata pakiautomaati. Postkontorisse saates tuleb siiski lisatasuga arvestada.

Üks suvakas pilt, mille siis tegin, kui jalanõud kätte saime. Olgu öeldud, et kuigi meie Lenega ühtekad Javerid saime, siis mehele ma siiski beežid jalanõud tellisin! :)
Aga nüüd selle osa juurde, miks ma üldse selle postitusega alustasin. :) Ehk siis lastele internetist riiete tellimisest. Minu laste kapis on üsna erineva hinnaklassiga riideid. Ma ostan neid nii uutena kui ka kasutatud kujul. Ostan 95% vajadusepõhiselt ja 5% on siis emotsiooniostud. Nii, et minu lastel väga palju riideid pole. 99% asjadest saavad selga ja naljalt midagi päris kandmata kujul üle ei jää. Poest ostes jäävad peamiselt ette H&M, Lindex, Next, Marks&Spencer ja Debenhams. Mingi osa riietest olen saanud sugulaste ja tuttavate käest. Lisaks mu enda õmmeldud püksid. Kaltsukates käin ka aeg-ajalt ja kui midagi head silma jääb, ostan ära, isegi kui on suuremat sorti kasvuvaruga. Peale selle olen ma enda jaoks välja selekteerinud 2-3 müüjat järelturult, kelle lapsed on ca aasta vanemad kui Lene ja nii ma nende käest järjest ostan, kui nad midagi müüki panevad. Kuidagi on välja kujunenud nii, et ma järelturult pigem kallimate firmade asju ostan. Kui inimesed palju reisivad, siis nad ka suhteliselt palju riideid ostavad ja nii jääb neid ka palju üle, sageli uutena. Ehk siis minu jaoks win-olukord, kui saan nt uue Hilfigeri t-särgi H&M hinnaga (kuigi nö firmamärk iseenesest mu jaoks oluline pole) või ka selliste firmade asju, mida Eestis poodides ei müüdagi. Omanäolisus meeldib mulle.

Ühe järelturu müüja käest olin ostnud mõned GAP-i asjad. Ühel päeval, kui olime siinsetes poodides käinud, aga kõike vajalikku polnud leidnud, mõtlesin, et vaatan ringi e-poodides ja ühtlasi otsisin ka GAP-i lehe netist üles ja vaatasin, kas nad Eestisse ka saadavad, et ise tellida (kahjuks kõik e-poed ju seda ei tee). Ja meeldivaks üllatuseks avastasin, et nii see on ja lisaks oli neil just käimas -30% ale kogu kaubale ja samuti selgus, et kui osta rohkem kui 50 euro eest, on saatmine tasuta (lisaks ka vajadusel tagastamine nende kulul). Väga mugav ju niimoodi osta. Kui väiksema summa eest tellida, on postikulu 4 eurot (saadavad tavapostiga Eesti Posti) või kui soovid asjad kiirelt kätte saada, siis 9 eurot (ilmselt Siis DHL kulleriga, kuna kaup pannakse teele Saksamaalt). Ette rutates võin öelda, et kui liitud alguses nende uudiskirjaga, saad esimeselt ostult -20%, aga seda liitumist tasub teha siis, kui oled kindel ostja, sest see sooduskood kehtib vist paar nädalat.

Mida ja mis hinnaga ma siis ise kokku ostsin?! Mu peamine huvi olid pika varrukaga t-särgid mõlemale lapsele. Lene sai sellised särgid:

Fotod pätsasin GAP lehelt! nr 1, nr 2, nr 3, nr 4
Lene lemmikuks osutus nr 2. Ta käis ja rääkis muudkui, kuidas linnukene ikka laulab ja tegi aga linnukese häält. Sellest tuli suuremat sorti draama, kui ma ei lubanud seda tal laupäeva hommikul kodus selga panna. Kompromissina saime kokkuleppele, et ta võib selle pärast selga panna, kui poodi lähme.

Paul sai samuti kolm pika varrukaga t-särki. Temal veel maitseelistusi pole! Mida kiiremini riided selga saab, seda väiksem/vaiksem on kisakoor. :)

Fotod GAP  lehelt. Nr 1, nr 2, nr 3

Lisaks ostsin veel kolm paari pükse. Kaks esimest paari Lenele, viimased Paulile. Jah, ma ostan poest ka pükse! Sel lihtsalt põhjusel, et ka mina tahan vaheldust oma toodangule! :)

Fotod GAP lehelt. Nr 1, nr 2, nr 3
Kõik need asjad sain ma kätte umbes 7 eurot /tk. Minu meelest väga hea hind. Võttes arvesse, et ega Lindexist ja H&Mist soodsamalt saa. Lisaks ostsin ma veel Lenele ühe kasvuvaruga kleidi ja endale ühe t-särgilaadse topi, mis mõlemad olid juba niikuinii alega ja lisaks läks veel alla 30%, nii et ma maksin nende mõlema eest vähem, kui 5 eurot.

Muidugi on seal ka kallimaid asju, ma lihtsalt valisin seekord välja kõige soodsamad asjad, sest tahtsin veenduda suurustes ja kvaliteedis (kuigi järelturult ostetud asjade järgi oli mul juba mingi aimdus olemas). Kõik asjad (välja arvatud kitsekestega retuusid, mis on 96/4% puuvill/elastaan) on 100% puuvillased, eks see selgub mõne pesu järel, kuidas need päriselt vastu peavad, kangad olid koe poolest ja pehmuse poolest täitsa mõnusad

Kui keegi nüüd soovib ka tellida, siis suuruste osas tasub veidi järgi mõelda küll. Paul on hetkel 7-kuune, on 72 cm pikk, sale poiss ja kannab 74 suuruses riideid. GAP riided on aga vahemikus 6-12 kuud ja 12-18 kuud. Pelgasin, et need 12-18 kuud asjad jäävad talle liiga suureks ja otsustasin siiski 6-12 kuud asjade kasuks. Need ongi talle parajad, väikese kasvuvaruga. Üsna kindlasti need kuni aastaseks saamiseni tal vastu ei pea, aga mõned kuud vast siiski. Lene sai just kolmeseks, on 98 cm pikk, sale tüdruk ja talle ma tellisin 3-aastastele mõeldud riided, pelgasin 4a omad liiga suureks (kleit oligi suur). 3a mõeldud T-särgid on väikese kasvuvaruga ja kui need just pesus kokku ei tõmba, siis peaks ta neid mõnda aega kindlasti kanda saama. Püksid oleksin aga mõlemale pidanud siiski võtma number suuremad. Hetkel olid need mõlemale nii täpselt parajad, et Lenele ostetud kitsekestega retuusid otsustasin  maha müüa. Mõtlesin, et tellin kunagi hiljem uuesti. Sest oleks natuke kahju, kui ta neid ainult korra-paar kanda saaks. Teised püksid on veidi laiemad ja langevama lõikega, nii et neid ta ehk siiski veidi kauem kanda saab. Suuruste osas oleks minu kokkuvõte selline, et vaadake kindlasti GAP mõõdutabelit. Kui kahtled, telli pigem suurem number, siis vähemalt kasvab laps sisse. :)

Olgu veel öeldud, et neil on seal tegelikult pidevalt soodustused. Enamus neist asjadest, mis mina mõned nädalad taasi -30% tellisin, on tänaseks niisama ka juba alla hinnatud. Olen tähele pannud, et kui neil täna üks soodustus lõppeb, siis homme uus algab. Mul tuleb praktiliselt iga päev mõni ale-uudis postkasti. Nt hetkel on osadele suuremate laste riietele kuni -50%. Ja mõni aeg tagasi oli naisteriietele. Ja nii kogu aeg. Ehk kui ühe ale maha magad, tuleb lihtsalt järgmist oodata ja täishinnaga väga ostma ei peagi, kui just väga suur soov midagi ilmtingimata saada pole.

Igatahes julgen GAP-ist tellimist soovitada küll, kui muud kohad ennast ammendanud on. Mina tellin sealt kindlasti veel, kui lastele jälle uusi riideid tarvis on.

Kuidas teil internetist ostetud asjadega läinud on? Kas suurused peavad paika? On mõni lemmik e-pood välja kujunenud? Soovitad ehk mulle ja teistelegi oma lemmik e-poodi?

8 kommentaari:

  1. Tänan GAPi viite eest :)

    Ma tellisin meie perre ka Javerid. Mees keeldus, aga mulle need meeldivad. Endale haarasin kaks paari ja lastele lasteaeda vahetusjalanõuks :) Aga sul on õige otsus, et tagasi saatma ei hakka. Vähemalt mul oli küll sellega ikka ilge tegu :D Nii korralik, et olen täitsa kindel, et Javeri müüja nüüd vihkab mind :D Aga mis sest. Tõenäoliselt ostan neid veel :)

    Lemmik poodi ei ole. Ostan vajamineva kraami sealt, kust parajasti soodsamalt saab :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kusjuures, ma olin neid enne inimestel jalas näinud, aga sinu blogist lugesin ma esimest korda nende kohta! Ja siis oli mu õde need endale ka tellinud, nii et sain oma käega katsuda ka enne tellimist!

      Kustuta
  2. Mh, ma mõtlesin, et nüüd tellin endale ka need jalatsid, nii palju reklaamitakse. Aga ühtegi ilusat värvi pole minu suuruses :(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Helista sinna numbrile, mis kontaktide lehel on. Helistamine annab kõige kiirema vastuse :) Koduleht on neil suht nadi ja uuendamine on .. khm.. mööda. Vabalt võib olla soovitud suurust ja kui ei olegi, siis ehk tellivad :)

      Kustuta
  3. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  4. Anonüümne17.09.15 10:26

    Meil on Gap juba mõned aastad üheks ostukohaks. Kõige rohkem olen ostnud just erinevaid särke. Veel meeldivad mulle sealsed magamisriided (särk+püksid komplekt). Särkidel on seljaosa mõnusalt pikk ja pükstel on lai ja pehme kumm, mis ei hakka magades soonima ja pigistama. Pükste-retuusidega pole enam jännanud, sest kui pikkus paras, on vöökoht minu lastele liiga lai. Ja mul pole lihtsalt viitsimist hakata iga kord kummi pingutama :P Samas on neil üks mõnus lõige lühikeste pükste jaoks, mis näeb jalas väga hea välja.
    Üldiselt aga tundub, et riided (näiteks bodid) on pisut laiema lõikega kui näiteks Lindexi või HM omad. Kasvu poolest on siiani klappinud. Materjalid on neil ka vastupidavad, siiani olen vaid ühtedes pükstes pettunud, aga nagu ma juba mainisin, siis pükse sealt nagunii eriti ei telli. Jalatseid ostes tasub netist otsida suuruste võrdlustabel ette, siis on lootust õigele suurusele pihta saada, seda enam, et neil on korraga müügis nii US kui UK suurused, mis on erinevad. Siiani olen küll ostnud ainult rannasandaale, millega saab vees ja liivas pladistada.
    Ja osta tasub loomulikult siis kui on allahindlused!

    Kadri [Lambrine]

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen ka nüüd jõudnud kõik asjad kasutusse võtta ja ka paar korda läbi pesta. Peavad küll hästi vastu. Poisi omad veidi paremini kui tüdruku, kanga erinevus. Aga vähemalt pole välja veninud ega eriti ka kokku tõmmanud. Alguses mõtlesin ka sealt poisile bodyd tellida, aga neil olid enamus (kui mitte kõik) selle õlapealse hõlmikuga (mul ei tule praegu pähe, kuidas seda tegelikult nimetatakse :D), mis mulle ei meeldi. Minu meelest kipub see lahendus kaeluses välja venima. Eelistan trukke õla peal või päris hõlmikbodysid.
      Aga ma nõustun, et särgid on jah laiema lõikega, aga see vast tulenebki sellest, et neil peaks olema nö pikk kasutusiga.

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!