11. oktoober 2015

Tee ise: vahumasin

Lene käis juba teist päeva meile kui uni peale, et tema tahab ka vahumasinat! Nägi ta seda Lastetuba. Meisterdame Mariga saates. Ainult, et ma ei näinud ise algusest peale, kuidas seda tehti, nii ma siis eile ütlesin, et peame hiljem Lastejaamast järgi vaatama, kuidas see käib. Aga paraku olin ma kehva lapsevanem ja ununes. Täna hommikul juhtus Lene saadet uuesti nägema ja nüüd see vahumasin meil tehtud sai.


Kuigi videos on kõik näha, siis lisan siia ka loetelu, mida vaja läheb. Juhuks, kui video peaks kunagi kaotsi minema.

- (vähemalt) ühte vahumasina huvilist last
- 0,5l plastpudelit, mis tuleb pooleks lõigata (põhjaosa võib millekski muuks ära kasutada)
- sellist riidetükki, mis oleks veidi suurem, kui pudelipõhi (mina võtsin nö õhukese sitsiriide)
- paela või kummi (mina kasutasin rõngaskummi). Kui kumbagi pole, siis ilmselt ajaks ka patsikumm asja ära.
- kaussi
- nõudepesuvahendit (meil oli Fairy sensitive)


Pean ütlema, et ma olin veidi skeptiline, kas see asi toimib, sest olen ennegi tähele pannud, et kuigi selles saates õpetatakse tegema lihtsaid (kodus olemasolevatest vahenditest) ja toredaid asju, jäävad juhised vahel siiski vajaka. Eriti, kui on vaja midagi koguseliselt mõõta. Nt mullitajat me ei saanudki toimima. Ilmselt oleks oluline olnud teada, milline nõudepesuvahend kasutuses oli ja mis vahekorras vesi ja vahend olid. 


Nii ka seekord, polnud selles osas soovitusi.Vähemalt mulle ei jäänud kõrva. Lähenesin siis katseeksitusmeetodil ja toimis õnneks kohe esimesel korral. Lõikasin riidetüki parajaks, panin selle pudeli lõigatud otsa peale, tõmbasin kummiga pudeli ümber kinni. Valasin kaussi tortsu vett ja tortsu Fairyt, segasin kergelt, pistsin pudeli riidega kaetud otsa segusse ja puhusin teisest otsast sisse ning vaht tuli.


Veenduge kindlasti, et laps seda vahtu endale suhu ei tõmba puhumise asemel. Lapsel oli igatahes tükiks ajaks rõõmu kui palju. Mõnes mõttes oleks sellega kindlasti lahedam toimetada õues, aga me otsustasime hetkel vannitoa kraanikausi kasuks. Ja lahe oli see, et vahepeal tuli vahu asemel ka suuri mulle.

 
 Toredat vahupidu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Aitäh, et võtsid aega!