18. veebruar 2016

Minu uus abiline

Saage tuttavaks, minu uus abiline - JUKI 654DE. Olen teda nüüd mõned nädalad teie eest varjanud. :) Miks, sellest kirjutan veidi allpool.


Ma arvan, et ma mõtlesin endale sedalaadi abilise hankimisest  sellest hetkest peale, kui müüsin maha esimese paari pükse. Mis tähendab, et aega läks ikka meeeeeeletult kaua, kuniks ma lõpliku otsuse tegin! Kuna mul puudus igasugune eelnev kokkupuude overlokkidega (peale selle, et ma olin neid pildi peal näinud), siis ma natuke kartsin selle masina soetamist. Lihtsalt arvasin, et ma ei saa overloki kasutamisega hakkama, sest olin kuulnud, et see võib üsna keeruline olla. Tegelikult üsna tobe kartus, eks :D Ja üldse mitte minu moodi. Ma tavaliselt olen suhtumisega, et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab! Ja julgen riskida. Aga eks finantsküsimus oli ka, et kas ikka tahan seda summat välja käia. Olin arvamusel, et overlokid maksavad hingehinda, aga kui asja lähemalt uurima hakkasin selgus, et täna see enam päris nii ei ole ja koduoverloki võib endale soetada juba üsna mõistliku raha eest, edasi on ainult küsimus, mida veel sellelt masinalt ootad (kui oskad oodata, mida mina ju tegelikult ei osanud)! Läks omajagu aega mööda ja ma muudkui lootsin teha korralikku kodutööd, et millist masinat siis ikkagi osta. Aga kui mul millestki hetkel puudu on, siis see on aeg ja nii see kodutöö tegemine muudkui edasi lükkus.

Siis ühel päeval käis mu käest pükse ostmas üks tore emme, kel endal ka veidi õmblemisest aimu on ja ütles nii möödaminnes maailma kõige lihtsama lause aja ja õmblemise kohta. Et overlokiga saaks  palju kiiremini. See lause jäi mind kummitama. Sain tegelikult ju ise ka aru, et minu ajapuudust aitaks see masin kindlasti leevendada. Ja tegelikult aitab see mind veel palju olulisemas, kvaliteetsemate õmbluste tegemisel (seda aimasin ma muidugi enne ka). Nii ma võtsin lõpuks ette Kodu kauniks foorumi õmblusmasinate teema ja hakkasin uurima, mida sealne meister räägib. Nii vahemärkusena mainin, et täitsa hämmastav, kuidas inimene viitsib juba 10a vastata inimeste küsimustele õmblusmasinate kohta. Mulle küll alati ei meeldi tema vastamise stiil ja suhtumine küsijasse, aga eks sellest saab ka aru, et tüütu on vastata uuesti samadele küsimustele, mida paar lehekülge eespool on juba lahatud, aga mida küsija pole oma mugavusest viitsinud vaadata. Niisiis, kui peaksite ka masina soetamise osas küsimusi omama, siis tasub seal foorumis ringi vaadata küll. Selle foorumi soovituste põhjal ostsin ma ka oma tavalise õmblusmasina, Janome 423S (seda julgen ma täna ka ise soovitada kõigile algajatele ja pühapäevaõmblejatele). Ma ise juba siin heietan mõtteid väljavahetamise osas, aga esialgu tuleb JUKIga sõbraks saada.

Foorumit lugedes ei jõudnud ma küll päriselt otsusele, millist overlokki osta, küll aga jõudsin järelusele, et ostan selle Nõelasilmast.  Peamine põhjus pakutav 5a garantii. See suhtlus oli meil selline, et kirjutasin sinna umbes viielauselise e-maili palvega soovitada mulle overlokki. Kirjeldasin oma õmblusharjumusi ja kasutatavaid materjale ning mu peamiseks tingimuseks oli kusjuures see, et masin võiks olla vaikne, sest ma õmblen enamasti laste uneajal. Sain kiire vastuse paari täpsustava küsimusega ja seejärel veel kiirema pakkumise konkreetse masina soovitusega. Ja selle ma võtsin. :D Lasin endale arve saata ja järgmine päev käisin masinal järgi. Kuulge, uute kingade ostmine pole ka nii lihtne, eks?!

Miks ma teda siis teie eest varjanud olen? Eks ikka seetõttu, et saada ise masinaga tuttavamaks. Kuigi mõned uue masinaga õmmeldud püksipaarid on juba uue omaniku jalgagi jõudnud, siis esimene nädal möödus küll nii, et põrnitsesin nurgas seisvat masinat altkulmu ja keeldusin seda katsumast. :D Teisel nädalal tegin kasti lahti ja lugesin kasutusjuhendi otsast lõpuni läbi ja siis paari päeva pärast hakkasin masinale niite peale panema. See võttis mul näpuga järge ajades aega 1,5h!!! (tavalise masina niidistamine kestab mul umbes 2-3min, vajadusel koos niidi poolimisega). Ja kui olin niidid peale saanud, ning julgesin pedaalile vajutada, läks üks niit kohe plaksti pooleks. "Rõõm" oli suur! Mõtlesin kurvalt, mitu paari pükse ma selle ajaga  oleksin jõudnud juba lõpetada. Järgmine päev alustasin otsast, niidistamine läks juba kiiremini, aga siis mässasin ma niidipingete paikasaamisega  1,5h ja mõtlesin ahastades, et kui see hakkabki nii olema, siis ma küll oma uue masina üle väga õnnelik pole. Ma ei saanudki seda pinget paika ja kirjutasin müüjale frustratsiooni täis kirja. Tema kirjutas mulle üsna rõõmsalt vastu, et tulgu ma poodi tagasi koos masina ja niitidega ning andis mõista, et probleem on tooli ja masina vahel. :D Ma pidin temaga paraku nõustuma!!! Ja siis juhtus umbes see, mis juhtub siis, kui oled töö juures üritanud viimased pool tundi tööle saada oma hangunud arvutit ja kui siis lõpuks allavandudes kutsud kohale IT-mehe, kes sisse astudes teeb just sedasama, mida sa ise oled viimased pool tundi teinud ning arvuti hakkab kui imeväel tööle ning jätab sinust nupule-mitte-vajutada-oskava-idioodi mulje! Know, what I mean? Umbes sama juhtus ka minuga. Läksin peale kirjavahetust tagasi masina juurde, vaatasin üsna õnnetult kasutusjuhendis esimest suvalist pilti ja pirn läks tööle, sest taipasin, kus ma olin niidistamisel vea teinud! Tõenäolisemalt kõige lihtsamas kohas üldse. Kõik x-käänakud olin ma õigesti sättinud, aga sellel samal lollikindlal niitide juhtpaneelil olin jätnud ühe käänaku tegemata ning tõmmanud niidid kahe augu asemel ainult ühest august läbi ja sellest piisas, et pinge oleks vale. Sättisin niidid õigesti ja voila! minu esimene täiuslik overlokiõmblus saigi teoks. :)  See niidipinge sättimine põhjustab küll siiani mulle arusaamatutel põhjustel veidi peavalu, eriti peale niidivahetust, aga eks ma õpin masina hingeelu iga korraga järjest rohkem tundma ja küll me saame sõpradeks!

Kuidas ma siis lõppkokkuvõttes rahul olen, niipalju, kui seda rahulolu esialgu olla saab? Teate, ma kahetsen ainult ühte asja! Seda, et ma seda masinat juba varem pole ostnud. Aga seda ma aimasin juba ette! :)

10 kommentaari:

  1. Anonüümne18.02.16 16:11

    Rõõmustan koos sinuga! :)
    Ammu juba ootasin, millal overlokk-õmblusega püksid müüki tulevad.
    Pean tunnistama, et just sel põhjusel ma neid pole ka ammu enam tellinud (ah ära küsi, mul mingi värk, et silmaga peavad ka sisemised õmblused ilusad vaadata olema) :)
    Jõudu tööle ja head harjutamist! Ning muidugi ka jõudu konkurentsis, olen tähele pannud, et pükste õmblemine on ka teistel õmblejatel tõusvaks trendiks. Niiet häid ja ideid ja ole ikka pildil!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rõõm kuulda, et keegi minu pärast veel rõõmustab! :)
      Ma olen nii mõneski mõttes "julge hunt", aga samas üks suur põdeja ja pabistaja (olen tõenäoliselt ise oma suurim kriitik). Seetõttu pole ma ka kunagi varjanud, et olen ilma vastava hariduseta hobiõmbleja ja et mu töövahendiks oli seni ainult üks masin (et inimesed ikka teaksid, millega riskivad, eks! :)). Aga mind on alati saatnud soov saada aja jooksul paremaks ja võimalusel õppida juurde! Muidu vist poleks üldse mõtet tegutseda.

      Konkurentidele soovin ainult edu! Niipalju, kui ma neid ise tean (kuigi neid on tõenäoliselt tunduvalt rohkem), ongi neil minu ees ilmselt kaks suurimat eelist olnud - neil on rohkemal või vähemal määral õmblejaharidust ja parem masinapark. Samas usun, et omad truud kliendid on meil kõigil, sest üksi tegutsedes nagunii ei jõua kõigi soovidele ja maitsetele vastu tulla. Siis on hea, kui on ka endal kedagi teist soovitada! Minu meelt ei tee kurvaks see, et on konkurents (see paneb hoopis erksamalt mõtlema :)), vaid pigem see, kui keegi esitab oma soovi, aga lõpuks jätab selle välja ostmata ega pea vajalikuks isegi mulle mitte öelda, et sorry, ei meeldi/pole võimalik praegu osta/mõtlesin ringi. Kuigi olen ka seda alati võimalusel rõhutanud, et kui nii peaks minema, siis võiks ikka mulle öelda, mitte lihtsalt ära kaduda. Pea alati leidub järgmine, kes soovib sama püksipaari endale.
      Olen alati rõõmus iga ostetud püksipaari üle ja veelgi rõõmsam heade sõnade eest ning ka konstruktiivsest kriitikast proovin alati õppida, kuigi see alguses veidi torkida võib (üsna inimlik vist). Minu jaoks on ennekõike tegemist hobiga ja seetõttu üritan võtta alati võimalikult stressivabalt, aga kui tunnen, et stressitase hakkab tõusma, tõmban pigem pidurit ja puhkan, kui et mõtlen sellele, et konkurents ei maga. :) Ma alati mõelnud, et see on mu hobi, mis võib iga kell asenduda millegi uuega. Olgu selleks siis kunstnikerdustega esmaabikapikesed või lihtsalt telekavaatamine. :D

      See sõnavõtt kujunes nüüd pigem juba postituse jätkuks, kui ainult vastuseks kommentaarile. :)

      Kustuta
  2. Mul on nii hea meel - piilusin ise ka juba aastaid overlokke ja Su postitusest oli palju abi! Nüüd jääb mul üle ainult kevadet oodata ja tasapisi raha kõrvale panna :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See nii tore, kui kellelegi on mu postitused ka mingil moel kasulikud! :) Sealt foorumist leiad sa ka ühe Tartu poe nime, kuhu tasub oma soovidega pöörduda. Kuigi Nõelasilm saadab ka postiga vajadusel! Kui peaksid kahtlema, kuskohast osta! :)

      Kustuta
  3. Vahva tutvumine abilisega :) Ja arvuti võrdlus oli väga hea :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No just! Mul tulid tookord meelde kõik need korrad, kui olin tööl IT-mehe kutsunud ja ta ei teinud kohale tulles muud, kui vajutas ühele ainsamale nupule! :D Selline tõelise blondiini tunne tekkis alati.

      Kustuta
  4. Nii mõnus lugemine ühe masina kohta. :)

    Ja mina tegelikult just kiidan ka su seniseid pükse (lähtuvalt esimesest kommentaarist), sest siksakiga ääristatud sisemised pooled pole olnud üldsegi mitte kehvemad kui overlokiga tehtud!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänud! :)
      Nüüd overlokiga julgen ette võtta ka need materjalid, millele ma tavalise masinaga läheneda ei soovinud. See avardab kohe vaadet ja võimalusi! Aga nagu ikka, ilmselt on mu plaanid suuremad, kui teostada jõuan! :)

      Kustuta
  5. Tere! Olen pikalt juba plaaninud endale overlokki soetada, teen muudkui eeltööd :) aga lõpliku tulemuseni ei ole jõudnud. Valikusse ongi jäänud Juki 654De (kuigi on ju ka odavam Juki MO 50E) ja Janome mudelid. Kas olete aasta hiljem oma Jukiga sõbraks saanud, olete tundnud vajadust mõne funktsiooni järgi jne. Olen vastuses eest juba ette tänulik!!!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere, Tuuli! Suur tänu küsimuse eest! Ma alustan selle rõhutamisega, et ma ei ole kindlasti mingi asjatundja. See on seni olnud mu esimene ja viimane kogemus overloki kasutamisega, sest olen täitsa iseõppija. Aga kui vastata küsimustele, siis pean ütlema, et ma kohe kindlasti ei ole oma ostu kordagi kahetsenud (aga mul puudub võrdlusmoment :D). Kas olen sõbraks saanud? Nii ja naa, st et ma õmblen temaga igapäevaselt, aga ma pole kindlasti kasutanud kõiki olemasolevaid funktsioone. Puudub otsene vajadus ja aega pole ka olnud sellega tegeleda.
      Tõenäoliselt peaks alustama küsimusest, et mida ja kui palju on plaan selle masinaga õmmelda. Kui on plaanis ainult kõige tavalisemaid ääristusi teha ja nt 2-niidilise rullkandi järgi vajadust ei näe nüüd ega ka tulevikus, siis ilmselt sobib ka soodsam masin, st usun, et selle kõige tavalisema ääristusega saab iga overlok hakkama. Aga kui on plaanis kas kohe või hiljem teha erinevaid ääristusi, milleks on vajalik kas 2-3-4 niidi kasutamise võimalus, siis kindlasti soovitaksin seda, mis minul on. Nagu Veimexi lehel näha on, siis kõigil masinatel seda 2-niidilist võimalust pole või siis tuleb osta lisaseade. Funktsioon, mida ma hiljuti kasutada proovisin, oli Flatlock, aga jäin kahjuks jänni. Ma ei saanud neid niidipingeid paika nii, nagu vaja ja kahjuks leiab selle mudeli kohta vähe õpetusi internetist ja kaasasolev käsiraamat on ses osas puudulik. Üldse, tuleb kasuks mõne keele oskus, sest sellest eestikeelsest ma vahepeal ei saanud midagi aru, inglisekeelne oli kogu aeg kõrval. Mulle jäi mulje, et kaasas peaks olema ka CD, kus erinevad õpetused, aga mul polegi meeles olnud otsida, et kas mul ka see olemas on. :) Enne tuli kiire peale ja õmblesin ikkagi tavalise masinaga tavalise sik-sak õmbluse. Nii, et põhimõtteliselt ei tunne ma selle masina puhul otseselt millestki puudust, kui siis ainult enda parematest oskustest. :) Kiita võin seda, et on ikkagi suhteliselt vaikne. Õmblen sageli siis, kui lapsed magavad ja nad kunagi selle peale ei ärka. Hooldada on ka lihtne, õlitamist vajab väga harva ja seda kahest kohast. Aga tolmu suhtes on pirtsakas. Seda ikka koguneb, kui palju õmmelda ja siis tuleb aeg-ajalt ikka korralikult vahesid puhastada, sest muidu võib juhtuda, et jätab pisteid vahele. Niidistamine on endiselt selline tüütu tegevus (aga see ilmselt enamus overlokmasinatega nii), aga õppisin selgeks sõlmimistehnika ja nüüd saan niidivahetamisega hakkama mõne minutiga. Nõelaniidi külge saamine nõuab alguses veidi harjumist ja harjutamist, sest nõeltele on paha ligi pääseda, aga ma kasutan selleks pintsettide abi ja kui kõik toimib, saab mõnekümne sekundiga hakkama. Nõelasulane oli ka komplektis kaasas, aga sellest ei olnud mul küll abi. Lõppkokkuvõttes võibki vist öelda, et kui masin on õigesti niidistatud ja tolmust puhas, toimib kõik väga hästi. Kui ma ühel hetkel avastasin, et üks minu lemmik lõiketegija, kes õppinud proff, kasutab sama masinat, olin ka veendunud, et halba masinat ma ei ostnud, sest üldiselt kasutavad ameeriklased Bernina ja Babylock masinaid, on mul mulje jäänud.
      Aga ükskõik, kumma masina kasuks sa ei otsusta, soovin juba ette õnne, sest olen kindel, et ainus küsimus, mis sa endalt küsid, on see, et miks sa juba varem ei ostnud. :)
      PS! Kui siiski kohe ei raatsi osta, siis soovitan oodata mõnda soodukate perioodi ja Veimexi lehel silma peal hoida, kuigi see masin on neil praegu ka soodukaga müügis.

      Kustuta

Aitäh, et võtsid aega!